Blij dat ik motorrij

Blij dat ik motorrij logo
Blij dat ik motorrij logo

‘Blij dat ik motorrij’, ik dacht het gisteren nog toen ik rijdend op een rustige autosnelweg rond Rotterdam, door de 32e hoostbui overvallen werd. HO!!! Dit is natuurlijk helemaal de verkeerde toon! ‘Blij dat ik motorrij’ is de naam van de vandaag van start gegane campagne van de BOVAG en RAI Vereniging om Nederland op twee wielen te krijgen. Een initiatief dat wij natuurlijk van harte toe juichen. De afdeling Gemotoriseerde Tweewielers van RAI Vereniging en BOVAG Tweewielerbedrijven starten vandaag een nieuwe campagne om motorrijbewijsbezitters die geen motor (meer) hebben te attenderen op de voordelen en het plezier van motorrijden.

“We willen met deze campagne het gebruik van de motor aanwakkeren bij die mensen die wel een motorrijbewijs hebben maar niet meer motorrijden. We hopen hen op deze manier enthousiast te krijgen om (weer) op de motorfiets te stappen,” aldus Eugène Daams, secretaris van RAI Vereniging afdeling Gemotoriseerde Tweewielers. “Het gaat daarbij niet alleen om het stimuleren van het gebruik van de motorfiets. De consument kan met hulp van deze website en het feit dat importeurs en dealers daarin samen hun diensten aanbieden, de voor hem of haar juiste keuze maken op basis van de meest actuele en recente informatie. Vanzelfsprekend ga je voor dat advies naar een bij BOVAG aangesloten dealer toe”, zegt manager BOVAG Motor Maurice Manders. Zowel de BOVAG als de RAI Vereniging zijn natuurlijk belangenverenigingen. Het hogere doel is dan ook om meer motoren te verkopen. Maar dat is niet erg, want zo wordt iedereen blij. Behalve minister Eurlings of zijn opvolger(s) natuurlijk, want die zullen zich extra hard achter de oren krabben voordat ze nog eens beloven dat motorrijders geschoond worden als het om kilometerheffing gaat. Of motorrijders over een paar jaar herkenbaar zijn aan een extra gespierde linkerarm van het groeten?

Het persbericht meldt: “Het gebruik van de motorfiets in het woon-werkverkeer moet naast de “herintreders” ook automobilisten die dagelijks in de file staan aanspreken. Met de motor heb je van die files een stuk minder last. 
De motorfiets gebruiken in het woon-werkverkeer biedt naast het file-argument gegarandeerde aankomst- en vertrektijden en parkeergemak. Allemaal zaken die tijdwinst opleveren. Daarbij is de motorfiets zuinig qua benzineverbruik. Met de huidige brandstofprijzen in het achterhoofd is dat eveneens prettig.”

De campagne, die bestaat uit een website (www.blijdatikmotorrij.nl) wordt ondersteund door radiocommercials advertorials in diverse bladen. De radiocommercial kun je hier horen, maar wel beloven dat je niet schrikt… bovag-motorrijden-v1




LATEN WE CONTACT HOUDEN!

We houden je graag op de hoogte van ons laatste verhalen 😎

We sturen je geen spam en houden je e-mailadres geheim!