Norton Commando
Norton Commando

Bij Greenib, sedert geruime tijd Benelux importeur van Moto Guzzi, zien ze het anders. Daar kreeg ik als antwoord “Het is de gang van zaken dat u met deze informatie naar een dealer toe gaat”. Ik ben mijn eigen dealer dan nog maar eens gaan lastig vallen … (Nogmaals bedankt, G & D Service!). Ik heb van hun wel een quasi compleet lijstje gekregen, maar enkele onderdelen zijn niet meer de originele, wel goede imitaties of bestemd voor zustermodel T3. Het is moeilijk stukken te bestellen bij bedrijven die niet meer bestaan, zeg nu zelf … Wat niet meer via de fabriek komt is aangeduid met een asterix.


Honda, met zijn quasi oneindigheid van geproduceerde modellen, houdt zich nu ook aan die 10 jaar. Maar er zijn toch nog stevige voorraden van vroeger, ook voor de CB 750. Let wel: op = op!

BMW is een geval apart. Dat blijkt uit het uitgebreide antwoord dat ik kreeg van het magazijnopperhoofd. Het modulair werken zoals dat ook gebeurt bij Moto Guzzi (= veel identieke onderdelen voor verschillende modellen) is natuurlijk een zegen voor de onderdelenvoorraad. BMW maakt nog steeds onderdelen of laat ze maken; soms wijken ze iets af van het origineel. Mechanische onderdelen van de /5-reeks zijn nog bijna allemaal voorradig. Hetzelfde geldt voor de /6 en /7-modellen en er zijn nog gespoten onderdelen beschikbaar (tank, spatbord). Onderdelen voor de modellen van voor ’69 worden wel heel duur. Informatie over deze stukken is bij alle BMW-dealers te verkrijgen.

LATEN WE CONTACT HOUDEN!

We houden je graag op de hoogte van ons laatste verhalen 😎

We sturen je geen spam en houden je e-mailadres geheim!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *