Nieuws

tav Ask the Web: Een Uraldneprhondayamahasuzukibmw

By  | 

Op een gegeven moment besef je dat de bult onderdelen in de hoek bij elkaar best een motorfiets zou kunnen worden.

En als het dan over gedateerd spul – waardeloos spul – gaat dan is het idee om dan maar wat zaken pas te maken gauw geboren. Eerst met een Dnepr hart. Hij leek toen al best aardig. Toen liep ik tegen dat DAF blok aan. Alleen zitten er tussen eerste idee en eerste klappen best een paar dagen..

Het frame is gemaakt (verbreed) met de stukken van een ander frame. Oud model BMW voorvorkpoten passen in de Russische balhoofdsplaten (bijna). Het vette Honda (?) achterwiel kreeg een nieuw hart om Dnepr compatibel te zijn. De tank is van een CB 900, de achtervork is type ‘bakken & braden’. Het blok is een DAF44 motor met een stel VW Kever carburateurs…

Het hele gedoe heeft tot nu toe een paar honderd euro gekost. Het frame is nu agfgelast. Er komt geen dynamo op ivm te lelijk. Gewoon accu, puntjes, LEDlampjes.

abonneer gratis!!!

Abonneer gratis op onze maillinglist en word automatisch op de hoogte gebracht wanneer er weer iets interessant is te lezen.


3 Comments

  1. a van bockel

    26 januari, 2012 at 3:51

    wel wat anders dan ’n harley (i like het zadel)wel solex carb, maar beetle? umm iets frans dacht ik peugot? ’n paar ape hangers en thats it. best of luck

  2. Dolf

    27 februari, 2012 at 13:13

    … het zouden carburateurs van een VW moeten zijn geweest zei de man die een hele bak ouwe carburateurs had liggen. Maar het ding wordt net zoiets als Terp, onze hond. Het is er eentje, maar wat in godsnaam? Er komt inelk geval een bovenlangs uitlaatsysteem op hebben we net bedacht…

  3. Amklassiek Redactie

    28 juni, 2015 at 11:51

    Helaas zie ik even geen commentaren.

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *